ב"ה יום שני, כ"ה מנחם-אב תשע"ט | 26.08.19
ירושלים פינת וינוגרד • פרשנות

אולמרט צריך ללכת הביתה בגלל סיבה אחת: ירושלים • העיתונאי החב"די ר' יוסי אליטוב בפרשנות בעקבות דו"ח וינגורד • עלה במחשבה


מדינת ישראל זקוקה היום לשלושים אלף עקשנים שלא ילכו הביתה עד שאולמרט ילך הביתה.

עקשנים שלא נבהלים ממזג אוויר, שלא נפגעים מקרה, שלא מפחדים לקחת חופשת עבודה ללא הגבלה. שלושים אלף עקשנים שיעמדו במשמרות מחאה עקשניות יום אחרי יום שעה לפני שעה, מול בית ראש הממשלה, בכיכרות ובמרכזי הערים, עד שמעטה הציניות החייכני של אולמרט יתרסק לרסיסים והוא ילך הביתה.

אף אחד לא יוכל לעשות את העבודה במקום העקשנים הללו. אלא אם כן חבר באמת טוב של אולמרט ירים אליו טלפון בעת לילה מאוחרת, כשוך הקולות והקללות, וייתן לו עצה ידידותית כנה לפרוש כל עוד שהיוזמה בידיו.

כל עוד שלא יימצאו העקשנים הללו, מיותר אפילו לדווח על התוצאות. בימים הקרובים יכנס אולמרט מסיבת עיתונאים ויאמר שהדו"ח חמור, חמור מאוד, בהחלט חמור, חמור ונוקב. כאילו שמישהו חשב אחרת.

אה, רגע, בעצם יכול להיות שהמסיבה תידחה בגלל השלג. השלג דאשתקד. קיימת סבירות גבוהה שפרשנים צבאיים קודרי מבע, ילעסו חזור ולעוס את זעזועם של האלופים מנחם עינן וחיים נדל מתפקוד הצבא. ילבנו בקול נוגה רווי דרמטיות את חרדתם העמוקה מהתנהלות כוחות היבשה, את היותם המומים מאופן פעולתו של הרמטכ"ל. בכל זאת, מדובר בחמשה חברי ועדה שכל אחד מהם קיבל יותר מ-38 אלף שקל בחודש. צריך להתחשב בדאגותיהם ולו כדי להצדיק את השכר שהם קיבלו.

ובכלל, כמה קל לחבוט בפוחלץ של חלוץ, לרקוד על גווייתו של פרץ ולהזדעזע מהאלוף אודי אדם. אלו שעם התפטרותם כמו הודו באשמה ושאבו אליהם את כל האש.

אך ראוי לומר דווקא בשעה זאת את האמת: מבין שלשת האלטרנטיבות אולמרט ברק ונתניהו, אולמרט אינו בהכרח הגרוע מביניהם. לא הוא האיש מביניהם שאינו יודע לעמוד מול לחצים. לא הוא האיש מביניהם המזגזג בעמדותיו מצד לצד כמו נהג רווי אלכוהול. יתכן שטראומת לבנון חנכה אותו יותר מכל קורס אחר והוא ראוי ויכול למלא את תפקיד ראש הממשלה בהצלחה.

אבל דווקא בגלל שהוא מתאים ויכול, הוא חייב ללכת הביתה עכשיו. לא בגלל האחריות. לא בגלל המוסריות. לא בגלל המילואימניקים. עם כל ההבנה ללבם הכאוב, הוא ממש לא אשם שהם מצאו מפקדים מבולבלים, מפות משובשות, מחסנים ריקים וצבא מלא חלודה.

אולמרט צריך ללכת הביתה בגלל סיבה אחת: ירושלים.

אדם שעמד בראשות עיריית ירושלים ומלבד לטדי קולק מזוהה עמה יותר מכל, ובקלות דעת בלתי נתפסת הפנה לה עורף ציני, ללא כל היסוס החליט להקפיא חלקים מתוכה ולהדביר את הבנייה בשכונות בתוך העיר, חייב ללכת הביתה ומהר. למה? בעוון הפזיזות וחוסר שיקול הדעת. כי אין סליחה על ביתורה של ירושלים לגזרים עוד בטרם ישבו הצדדים לישיבה רצינית אחת של משא ומתן. אם על ירושלים ויתר אולמרט, כבר בספתח, על מה ידונו ליבני ואבו מאזן בשיחות ברמאללה. על גירוש יהודי העיר לאירופה?  

אחד מגדולי התורה בארץ התבטא לאחרונה שארץ ישראל ידעה תמיד לבוא חשבון עם אלו שפגעו בה. בעבר, עשתה זאת בתשלומים ומאוחר. בשנים האחרונות היא גובה את המחיר במזומן ועכשיו.

פוליטיקאי שמצריך מכתב אישור מאבו מאזן על בניית סוכה ברמות פולין, ראש ממשלה שהופך הוצאת פרגולה במעלה אדומים לפשע, מנהיג שמניף חרב אכזרית על שכונות ירושלים וקובר אותם, אינו ראוי להיות ראש ממשלה אפילו עוד דקה אחת גם אם חמשת חברי וינוגרד ירכיבוהו על הסוס בחוצות העיר ויכריזו ככה ייעשה לראש הממשלה.

לפעמים וינוגרד הוא רק התירוץ.

כ"ג בשבט תשס"ח
הגב לכתבה

תגובות
14
1. או א... אליטוב נשמע כמו הרב וולפא
"בשנים האחרונות היא גובה את המחיר במזומן ועכשיו".

או האם הכוונה ל"אחד מגדולי התורה בארץ התבטא" להרב וולפא?
כ"ג בשבט תשס"ח
2. מה ההבדל בין ירושלים לגוש קטיף?
ההאמירה שבגלל ירושלים אולמרט צריך ללכת אינה יהודית וכ"ש שאינה עולה בקנה אחד עם דעת רבינו נשיא דורנו! אולמרט צריך ללכת הביתה בגלל גוש קטיף כמו בגלל ירושלים!
כ"ג בשבט תשס"ח
3. "גירוש יהודי העיר לאירופה"? ומה עם יהודי הארץ?
רק יהודי העיר מעניינים אותך? מה עם יהודי כל ארץ ישראל שמאויימים בנפשותיהם בעקבות הדיבורים והוויתורים של אולמרט ודומיו?!
כ"ג בשבט תשס"ח
4. בניית סוכה ברמות פולין... זה מה שמטריד?
מליוני יהוידם בסכנה ואתה מדבר על סוכה ברמות פולין? וסוכה באשקלון ושדרות חשובה פחות מסוכה ברמות פולין?
כ"ג בשבט תשס"ח
5. אם ירושלים תביא שלום לארץ ישראל אני מוכן לוותר עליה
ירושלים זה לא הענין.
כ"ג בשבט תשס"ח
6. מאמר מצוין
כ"ג בשבט תשס"ח
7. הרב עובדיה פסק במפורש
בפס"ד הידוע מתשל"ד שאם מסירת שטחים תחסוך בחיי אדם מותר ומצווה להחזיר שטחים! ומה נשתנתה ירושלים? התורה היא נצחית הוא אחד מי"ג עיקרי האמונה!
כ"ג בשבט תשס"ח
8. ואם יתנו חסינות לרחוב חנן ורחוב הקבלן
על זה נאמר אל תירא ואל תחת כי עמך אני...
מה קרה, רחוב הקבלן יכנס לטווח הקטיושות ?! אז מה עם הפרענקלאך של שדרות חוטפים קטיושות, ועוד מעט הפרענקאלך של אשקלון וקרית מלאכי גם יחטפו, לא קרה כלום! הם בין כה וכה יצביעו ש"ס בחירות הקרובות והרחוקות...
כ"ג בשבט תשס"ח
9. אל תתלהמו
יוסי לא כותב מזווית של משפיע, רב, או אדמו"ר, את זה הוא משאיר לטובים ממנו בתחום (או שחושבים שהם טובים). הוא מודע לתפקידו כפרשן ושהוא צריך ממקום זה לראות איך הוא כחסיד חב"ד מוביל ליעדים שלנו. ואת זה הוא עושה יפה מאוד. כל הכבוד.
כ"ג בשבט תשס"ח
10. חבר'ה תרגעו - הוא כתב את המאמר לחרדים
ועבורם בהחלט סוכה ברמות פולין חשובה כמעט כמו ירושלים (והתקציבים).

אף אם כתוב זאת במיוחד ל'שטורעם' בל נשכח שכתיבה של שנים בעיתונות חרדית אמורה להשפיע הלא כן?!
כ"ג בשבט תשס"ח
11. בעיית ההסברה של הימין
כשקוראים את התגובות למאמר הזה (שמסתמא רובן נכתבו או ע"י הרב דרוקמן או ע"י שי גפן - מציפי התגובות של הימין הקיצוני), מבינים את בעיית ההסברה הגדולה של הימין.
בא יהודי, כותב מאמר פרו ימני מובהק, והמגיבים מחפשים מתחת לאדמה איך אפשר לשייך אותו בכוח למחנה השמאל ו"להאשים" אותו: למה כתבת שאולמרט לא טוב בגלל שהוא מדבר על ירושלים. אולמרט לא טוב הרבה לפני כן.
אז רבותי, תרגיעו, ההתנתקות הייתה כבר מזמן, וכרגע על הפרק ירושלים מונחת. אתם שקועים בעבר, בהתנתקות, ובינתיים לא שמים לב שירושלים בורחת לנו מהיידים.
צריך לשים כרגע את הסוגיא של ירושלים במרכז ההסברה של הימין, ולא להתבכיין ולצעוק על ההתנתקות שהייתה פשע אדיר.
זה כלל ראשון בהסברה, וכל הסגנון הזה של התגובות וההתנהלות הזו שלכם, אתם רק מזיקים למחנה הימין.
כ"ג בשבט תשס"ח
12. תהיו הגונים אל תהיו פוליטיקאים
היום בערב אנחנו צריכים להיות הגונים ולהודות ששפכנו את דמו של אולמרט במשך שנתיים. העיתונות הישראלית יחד עם כל בית ישראל וכנראה שאנחנו חסידי חב"ד חלק מהקונצנזוס, שפכנו את דמו, סיפרנו סיפורים כאילו מלחמת לבנון נכשלה בגללו והתברר היום לאחר חקירה יסודית ומקיפה שאולמרט היה בסדר וניהל את המלחמה כהוגן. ואנחנו יכולים לומר גם את מה שוינוגרד פחד לומר, היו למלחמה הזו גם הישגים משמעותיים. ההזנחה של ברק ושרון בצפון והתחושה שהעיתונות הישראלית נתנה כאילו החיזבאללה ונאסראללה הם ידידנו ולכן כבר לא צריך צבא, באה על תיקונה בצורה רצינית, הם יושבים היום בלבנון מפוחדים לחלוטין, הם פוחדים להציק לנו וזה בזכות המלחמה הזו שכן, אין מה לעשות, כיסחה להם את הצורה. אולמרט הוביל ים של הרס בלבנון וכולם שם מאשימים את החיזבאללה שנאלץ להתחבא כעכבר בביביו. שנתיים אחרי המלחמה, נאסראללה בקושי מעז לצאת לרחוב וזה בזכות המלחמה.
היום אנחנו צריכים להיות הגונים ולהודות לו על ההצלחה שהייתה לו.
מה שקורה עם ירושלים והשטחים, בזה אנחנו צריכים להמשיך ולטפל ולמחות ולעשות ככל שביכולתנו ששם הוא לא ישגה. אבל זה לא קשור לוינוגרד וללבנון שם הוא היה פשוט נהדר.
בואו נהיה הגונים ולא נציק לו על טובה גדולה שעשה לישוב היהודי בארץ ישראל
כ"ד בשבט תשס"ח
13. מדוע ירושלים שונה? למען פיקו"נ צריך להחזיר
יוסי
ראשית יפה שלמדת זכות על אולמרט במלחמת לבנון
אני הייתי מן החמומים שרצו מאוד בהדחתו אך כעת אני חושב שהוא בדיוק כמוני וכמו רובנו - חשב שיש לנו צה"ל חזק ואם "רק תתנו לצה"ל לנצח".. צה"ל ירסק את החיזבאללה...
הוא באמת נתן לצה"ל "לנצח" הוא נתן גיבוי מקסימאלי וגם "סידר" גיבוי טו מהעולם הבינלאומי (גיבוי חסר תקדים) והוא הופתע והתאכזב כמונו.

אני כן בעד פיטורי אולמרט והרחקתו מהזירה הפוליטיקה!
וזאת עקב חבירתו לאריק שרון לפני שבע שנים (?) והפניית עורפו בין לילה! לכל ההתיישבות ולכל המתנחלים אוהבי ארץ הקודש
הוא בהחלט "בגד" בציבור ובדיעה שהוא היה שותף לה ונבנה ממנה, ובין לילה הופך לרודף של ציבור ארץ ישראל השלמה והיה פעיל בהתנתקות הארורה.

על זה הוא צריך לתת את הדין.

אך קצרה דעתי מלהבין:
מה לך כי נזעקת על ירושלים?
מה לרב אליישיב שליט"א כי נזעק על ירושלים?
ומה לרב עובדיה שליט"א כי נזעק על ירושלים?
מה לכל האנשים הגדולים והדגולים כי נזעקו על ירושלים?

ממה נפשך!
אם דאגתם היא על פיקוח נפש שבהחזרת ירושלים הרי שיש פיקוח נפש בהתנתקות והחזרת חברון- ע"י נתניהו , ובהסכמי אוסלו ובכל הקפאת הבניה, בכל מקום שהוא!

ואם הם מאמינים ב"שלום" ומצד פיקוח נפש הם מאמינים כי צריך להחזיר שטחים וכו'
אז אין דינה של ירושלים שונה!
שיתחילו ישר עם "החזרת" ירושלים!למען פיקוח נפש

חוששני שיש כאן "טובת הנאה" אישית בדקות עכ"פ שהרבנים הנ"ל גרים בירושלים
ובירושלים הרי יש את "הציבור שלנו" ולכן זה דין אחר...

ע"ד אותו צדיק שאמר פעם שחשוב לו לתקן את חוק "ניתוחי מתים" כי "דאס איס מיין פלייש"...

כ"ד בשבט תשס"ח
14. לא מבין
חלק מהמגיבים כותבים שהמאמר טוב, חלקם האחר עוקץ את הכותב או את הנכתב,

אבל אני לא מבין, מה הקשר שם הכתבה הזו לאתר חסידי כשטורעם?

וכי כל מה שכותב חבדי זה או אחר כותב לקהל זו או אחר אמור לקבל ביטוי באתר שטורעם, ששם לעצמו מטרה לדווח על הנעשה בחב"ד. מה בין הנכתב במאמר לחבד?
כ"ד בשבט תשס"ח